musikochmat.blogg.se

Få tips på bra musik och god mat.

Musiklista

Kategori: Musik

Hejsan!

Välkomna till min blogg. På denna bloggen kommer du att kunna läsa om två stora passioner jag har, musik och mat.

 

Som ett första inlägg tänkte jag lista en topp 5-lista av låtar som jag lyssnar på just nu (utan inbördes ordning).
Jag länkar till varje låt så ni kan lyssna på dem.

 

Vi börjar med ett band som jag har lyssnat på i några år men som fortfarande är väldigt bra.

1. Isles & Glaciers - Viola Lion
Detta är en väldigt lättlyssnad låt som erbjuder både skönsång och bra rytm i instrumenten. Inte nog med det så har den en sjukt bra refräng.

2. Lars Winnerbäck - Järnvägsspår
Med små enkla medel som en härlig gitarrmelodi och en text som bara Lars kan skriva så växer denna låten mer och mer för varje gång man lyssnar på den.

3. Panic! At The Disco - Hurricane
Den börjar med ett härligt intro som följs av en vers som bygger upp för en av de bästa refrängerna de någonsin har knåpat ihop.

4. You Me At Six - Underdog
Ett mer rock'n'roll-intro får man leta efter. Härliga trummor och ett härligt gitarrkomp gör att låten lätt fastnar i huvudet på en. Ett minus är att låten är lite väl kort.

5. Hands Like Houses - Antarctica
Med ett mystiskt intro+vers som denna har så är man inte helt säker på hur låten kommer utveckla sig, men de lyckas göra något väldigt bra utav det. Ett stort plus är att sången är klockren.

 

Nu har ni förhoppningsvis lite ny musik som ni kan lyssna på.

Ha det bra!

 

Kommentera inlägget här: