musikochmat.blogg.se

Få tips på bra musik och god mat.

Burger House

Kategori: Mat

Ikväll efter jobbet så funderade jag på vad jag skulle äta. Då kom jag på idén om att testa Burger House i Karlstad.
De har hamburgare gjorda på svenskt högrev och det märktes.
 
Jag valde deras Cheesburgare med pommes frites. Det ska även nämnas att jag tog med mig hem och fick därför vänta ungefär 15 min innan jag åt.
 
Deras pommes var verkligen jättegoda, det var fortfarande väldigt krispiga och smaken var jättebra.
 
Själva burgaren var också god men det finns lite att förbättra.
 Brödet är ett fluffigt och gott brioche. Köttet var hur gott som helst, väldigt saftig, lagom storlek och bra smaker. Det jag skulle vilja ändra på är dels osten, de använder sig av en cheddar som knappt smakar någonting. Jag skulle nog skippa cheddar och kanske köra på en grevé istället som ger av sig mer smak.
Det andra jag skulle ändra på är löken i burgaren, de använder sig av en grillad gullök vilket var gott men inget slår en härlig inlagd rödlök.
 
Slutsatsen av detta är att jag absolut rekomenderar att testa detta om du inte redan gjort det. Med lite småfix så kan de förbättra sina burgare ytterliggare.
 
Poäng: 8,5/10.
 
Ha det bra!
 
 
 
Kommentera inlägget här: